فرمت کردن فلش در اوبونتو

چند روز پیش فلشم به صورت غیر منتظره ای قفل شد و به غیر از لینوکس تو هیچ سیسنم عامل دیگه ای باز نمی شد که مجبور شدم اون رو از طریق لینوکس باز سازیش کنم.

بعد از اینکه فایلهاش رو جابجا کردم از طریق دستور زیر دایرکتوری ها را پاک کردم
* sudo rm -r 
توسط دستور بالا تمام پوشه ها که در دایرکتوری جاری است و خالی نیستن و هستن را پاک می کنیم.
اگر دستور بالا را بدون r- وارد کنید امکان پاک کردن فایلها را به شما می دهد و توسط دستور زیر می توانید دایرکتوری های خالی در لینوکس را پاک کنید.
* sudo rmdir
بعد از زدن دستورات بالا متوجه شدم که با پاک شدن فایلها کار درست نمیشه و این شد که تصمیم گرفتم که فلش را فرمت کنم که اول خواستم از دستور fdisk /dev/sda استفاده کنم ، ولی چون خاطره خوبی از این طور دستورات نداشتم و ترسیدم که قاطی کنه و پارتیشن پاک کنه تصمیم گرفتم از طریق گرافیکی عمل کنم و از طریق system ->Administration->Disk Utilityر برنامه   Disk Utility    را  باز کردم و فلشم را انتخاب کردم و بر روی فرمت کلیک کردم و بعد از انتخاب فرمت ntfs برای اون ok کردم که ارور داد که mount هست و مجبور شدم دوباره به ترمینال پناه ببرم و دستور زیر را برای umount کردن فلش به کار ببرم.
دستور umount کردن درایو در اوبونتو(لینوکس):
sudo umount /media/JALILIAN
و بعد از اینکه فلش umount شد دوباره اقدام به فرمت فلش از طریق بالا کردم و بدون هیچ دردسری کمنر از 10 ثانیه فلش زنده شد.

0 comments:

ارسال یک نظر